Bezárás
Vidéki csajok

Menzamizéria Dunakeszin. Éhesek maradnak a városi kisdiákok?

Pár nappal az iskolakezdés előtt jelentős káosz uralkodik Dunakeszi városában az iskolai közétkeztetés előkészületeinél. A városi „humán szolgáltató központ” kártyarendszerrel kívánja elejét venni a tartozásoknak, csakhogy a szülők tapasztalatai szerint a városi nyilvántartás eléggé randomra sikerült. Így viszont elképzelhető, hogy sok gyerek éhes marad szeptemberben – a szülők legalábbis ezért aggódnak.

Kiskorú gyerekeknek is küldözget felszólításokat az önkormányzati fenntartású Dunakeszi Óvodai és Humán Szolgáltató Központ és Könyvtár – legalábbis ez derül ki a felháborodott és aggódó szülők posztjaiból és reagálásaiból, amit a külön erre alakult Facebook-csoportban tesznek közzé szinte óráról órára.

Az egyik szülő levelet írt Dióssi Csaba (Fidesz) polgármesternek is, amelyben egyebek mellett ez olvasható:

„Évekkel ezelőtti követeléseket számláznak ki, néhány napos eltéréssel eltérő összegű számlákat küldözgetnek ki ugyanarra a gyermekre, olykor egy napos (!) fizetési határidőt meghagyva, a befizetett összegek nincsenek könyvelve, stb. A Humánszolgáltató központ rendszerhibákra hivatkozik, telefonon a sok reklamáció miatt szinte elérhetetlenek, azt kérik, hogy mindenki személyesen fáradjon be, munkaidőben. Ennek szintén nincs értelme, hiszen ugyanazokat az össze-vissza könyvelt, téves, vitatható összegeket látják az irodában is. Az elmúlt három évben ez a harmadik használhatatlan rendszer, amit nagy kapkodva bevezetnek.”

A hölgy tapasztalatait alátámasztják más hozzászólók is, akik hasonló kaotikus helyzetről adnak számot. Olvasni ugyanakkor pozitív írást is, ennek hitelességén árnyal ugyanakkor, hogy a bejegyzést egy önkormányzati alkalmazott írta.

A dunakeszi közoktatásban résztvevő gyerekek és diákok szüleit augusztus közepén hirdetményben tájékoztatta a szolgáltató központ, hogy gyerekeik szeptember 1-től csak a „jogosultságot igazoló plasztikkártyával” vehetnek részt az étkeztetésben.

„Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a – bármilyen időszakra vonatkozóan – étkezési díjhátralékkal rendelkezőket a rendszer automatikusan letiltja, így a közétkeztetésben nem vehetnek részt. A kellemetlenségek elkerülése érdekében kérjük, hogy 2017. augusztus 25-ig tartozásaikat rendezni szíveskedjenek” – áll a közleményben.

A megriadt szülők, már aki nem vakációzott éppen, ekkor kezdték el megkeresni az ügyfélszolgálatot, ahol a fent részletezett káosszal szembesültek. Lapunk olvasói olyan esetekről is beszámoltak, hogy eleve ingyenes étkezésre jogosult gyerek után is követelnek pénzt utólag.

Az pedig nem szerepel a közleményben, de a dunakesziek így tudják, hogy az otthon felejtett kártya gazdájának sem jár aznap ebéd, illetve hogy a kártya elvesztése vagy súlyos megrongálása esetén ezer forintot kell fizetni a pótlásért.

A vitatott kérdéseket írásban feltettük a polgármesternek, s azt is tudakoltuk, mennyibe került egy plasztikkártya a városnak, de egyelőre nem válaszolt. Figyeljük a Dunakeszi Közétkeztetés csoportot is, hátha például az a szülő, aki közzé tette a Dióssinak írt levelet, hírt ad annak megválaszolásáról, de egyelőre ennek sincsen nyoma.

Frissítés – a polgármesteri kabinet válasza

Több mint 16 millió forint követelése volt közétkeztetési befizetések elmaradása miatt idén július végén a dunakeszi önkormányzat humán szolgáltató központjának – derült ki Dióssi Csaba polgármester kabinetirodájából az Átlátszónak küldött válaszokból. A polgármesteri kabinet tájékoztatása szerint ezt a kinnlevőséget a központ nem tudja finanszírozni. Ezért, illetve a határidőben, korrektül fizető szülők érdekeinek megfelelően döntött a város az új kártyarendszer kialakításáról. Hangsúlyozták: a rászorulók ingyen vagy 50 százalékos díjjal étkeznek, illetve a nagycsaládosoknak is ugyanekkora kedvezmény jár.

Az ügyfelek által tapasztalt káosszal kapcsolatban ezt írták: „legutóbb küldött folyószámla értesítőnkhöz mellékelt levelünkben jeleztük, hogy nyitott tétel esetén a gyermek nem fog tudni étkezni, mivel a rendszer automatikusan letiltja. Ebből kifolyólag most minden érintett komolyan vette a megkeresésünket, amely napi szinten 150 e-mailt, több száz telefont és jelentős személyes ügyintézést eredményezett. Erre számítva humánerőforrás bővítést és átcsoportosítást hajtottunk végre, valamint a kollégák munkaidőn túl is az ügyek feldolgozásával foglalkoznak”

 

Rádi Antónia

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom